I. Nazwa i adres jednostki:
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W LISZKACH
ul. ŚW. JANA KANTEGO 5
32-060 LISZKI
Określenie stanowiska urzędniczego:
PODINSPEKTOR DO SPRAW ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO
(nazwa stanowiska pracy)
II. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym:
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- doświadczenie w pracy związane z realizacją wniosków o świadczenia rodzinne, funduszu alimentacyjnego
- wykształcenie wyższe.
2. Wymagania dodatkowe:
1) znajomość ustaw:
- ustawy Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 roku o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2024 poz. 323 ze zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2023 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku i oświadczeniach o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1340)
- ustawy z dnia 23 maja 2024 r. o bonie energetycznym oraz o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia cen energii elektrycznej, gazu ziemnego i ciepła systemowego (Dz. U. 2024 poz. 859)
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 poz.1993 t.j..)
2) bardzo dobra znajomość obsługi komputera oraz urządzeń biurowych,
3) znajomość obsługi programów do obsługi funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń rodzinnych,
4) umiejętność elektronicznego pozyskiwania danych z rejestrów publicznych;
5) dyspozycyjność, umiejętność organizacji własnej pracy, komunikatywność, samodzielność, umiejętność pracy w warunkach stresowych i pod presja czasu, umiejętność analizy dokumentów, umiejętność pracy w zespole.
6) zaangażowanie i terminowość wykonywania zadań,
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
w zakresie zadań związanych ze świadczeniami rodzinnymi:
1) udzielanie informacji dotyczących prawa do świadczeń rodzinnych oraz uprawnień do innych świadczeń jednorazowych (np. bon energetyczny)
2) przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wniosków o wypłatę jednorazowego świadczenia, gromadzenie wymaganych prawem dokumentów;
3) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie spraw dotyczących świadczeń rodzinnych oraz wniosków dotyczących jednorazowych świadczeń
4) przygotowanie list wypłat przyznanych świadczeń;
5) przygotowywanie materiałów statystycznych i analitycznych, w zakresie zadań związanych wynikających z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów:
6) przyjmowanie formularzy w sprawach świadczeń z funduszu alimentacyjnego, kompletowanie dokumentacji oraz prowadzenie postępowania w sprawach o przyznanie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
7) przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych przyznających świadczenia z funduszu alimentacyjnego, prowadzenie postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,
8) obsługa programu „Nemezis – fundusz alimentacyjny”,
9) sporządzanie sprawozdań z zakresu świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
10) fachowe i rzetelne udzielanie informacji klientom oraz innym podmiotom
IV. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach w rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.
V. Warunki pracy na stanowisku:
1) wymiar czasu pracy – pełny etat;
2) praca w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach ul. Św. Jana Kantego 5
3) praca wymagająca pracy przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy,
4) budynek przystosowany jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo
5) umowa o pracę na czas nieokreślony z zastrzeżeniem pkt. 7. zostanie zawarta z wybranym kandydatem
6) umowa zostanie zawarta od dnia 10 marca 2025 r.
7) zastrzega się wolę zawarcia pierwszej umowy z wybranym kandydatem na okres 6-ciu miesięcy w celu praktycznego sprawdzenia umiejętności i doświadczenia zawodowego pracownika z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny
2) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
4) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursów i szkoleń;
5) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy;
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie kandydata, że był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
9) inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
VII. Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późn.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)
VIII. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) Dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko podinspektora do spraw świadczeń rodzinnych”, w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach, ul. Św. Jana Kantego 5, 32-060 Liszki w terminie do dnia 5 marca 2025 r. do godz. 10.00 osobiście lub pocztą (liczy się data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach).
2) Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
IX. INNE INFORMACJE ZWIĄZANE Z NABOREM NA STANOWISKO:
- Każdy dokument składający się na treść oferty, w którym wymagany jest podpis oferenta, wymaga złożenia własnoręcznego podpisu, pod rygorem odrzucenia oferty.
- Dokumenty niekompletne lub wadliwie wypełnione nie podlegają uzupełnieniu lub poprawieniu.
- Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Liszkach zastrzega sobie prawo do odstąpienia od naboru bez podania przyczyny lub niedokonania wyboru spośród osób, które będą spełniały warunki formalne.
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 12-2561063.
- Otwarcie kopert nastąpi dnia 05 marca 2025 r.
- Ogłoszenie o naborze na stanowisko urzędnicze będzie umieszczone na stronie internetowej GOPS oraz Biuletynu Informacji publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach .
- Kandydaci nie spełniający warunków nie będą o tym informowani.
- Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób mogą być odebrane osobiście przez kandydatów w terminie 14 dni od ogłoszenia wyników naboru, po tym terminie zostaną zniszczone.
- Osoby, które spełnią wszelkie wymagania formalne, są kwalifikowane do następnego etapu naboru, o czym zostaną poinformowane telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
X. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej GOPS oraz Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Ośrodku Pomocy Społecznej w Liszkach.